رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فروش اینترنتی دارو باید به گونه‌ای تنظیم شود که مانع هر نوع سوء استفاده‌ای باشد.

فروش اینترنتی دارو؛ عرضه دارو شبیه تاکسی اینترنتی نیست

حسین قناعتی افزود: داروساز باید به بیمار راهنمایی‌های لازم را ارائه کند و باید گروه‌های تخصصی به صورتی فروش اینترنتی دارو را تنظیم کنند که جلوی هر نوع سوء استفاده‌ای گرفته شود.

وی با اشاره به مراجعه بالا به داروخانه ۱۳ آبان، گفت: برای بیماران ام اس، مبتلا به سرطان و دیابتی، دارورسانی در منزل انجام می‌شود و برای رسیدن به فروش اینترنتی دارو باید ضوابط خاصی ایجاد شود تا مشکلی برای بیمار رخ ندهد، زیرا دارو محصول بیولوژیک است و نباید عرضه دارو مشابه تاکسی اینترنتی باشد بلکه باید در قالب کلینیک‌های مشاوره دارویی و زیر نظر داروساز انجام و روش‌هایی ایجاد شود که بیمار در تعامل با داروساز به صورت اینترنتی دارو را تهیه و مصرف کند.

قناعتی ادامه داد: فضای داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در دولت سیزدهم ۲ برابر افزایش یافت؛ داروخانه ۱۳ آبان در دولت سیزدهم از نظر کمی توسعه ۲ برابری یافته و در حال حاضر ۱۰ مرکز بیمارستانی و ۴ مرکز شهری به مجموعه داروخانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شده و ۳ مرکز دیگر نیز در حال گسترش است.

وی با اشاره به توسعه مراکز درمانی با هدف افزایش دسترسی مردم و ایجاد عدالت در سلامت، گفت: این توسعه در شهری ری، یافت آباد و بیمارستان امیراعلم ادامه دارد تا بیماران دغدغه دسترسی به دارو را نداشته باشند و از نظر انبار دارویی نیز خیران بزرگ‌ترین انبار دارویی کشور را با متراژ ۳۸۰۰ مترمربع ایجاد کرده اند که می‌تواند بزرگ‌ترین ذخیره راهبردی دارویی کشور و تهران در شرایط اضطراری و بحرانی و حتی جنگ باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مرکز فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از ۴ هزار مترمربع به ۸ هزار مترمربع رسیده و در حال حاضر ۴۳ درصد داروهای نوین درمان سرطان در مرکز فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران در امیرآباد تولید می‌شود.

قناعتی گفت: کارگاه مهارتی در داروخانه‌های ۱۳ آبان راه اندازی شده است که برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و داروسازی فرصت گذراندن دوره‌های عملی - آموزشی را به همراه دارد و برای نخستین بار است که در داروخانه‌های کشور این کارگاه مهارتی برای دانشجویان ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.